EN SK

Do kampane Do práce na bicykli sa zapojil aj Trnavský samosprávny kraj!

Do kampane Do práce na bicykli sa zapojil aj Trnavský samosprávny kraj!

Pripojte sa k nám.

Máte aj Vy záujem o vstup do Klastra?

Do kampane Do práce na bicykli sa zapojil aj Trnavský samosprávny kraj!

Do tohtoročnej kampane sa zapojil aj zakladajúci člen Klastra regionálneho rozvoja – západné Slovensko Trnavský samosprávny kraj. Druhý najlepší účastník celej kampane je Juraj Masár zo Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja!

Hlavným cieľom Do práce na bicykli je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách, vyzvať samosprávy na Slovensku, aby vytvárali kvalitné podmienky pre ekologické druhy dopravy v meste, motivovať zamestnávateľov, aby budovali vo svojich sídlach vhodné podmienky pre zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce na bicykli a motivovať zamestnancov, aby viac používali túto formu alternatívnej dopravy pri každodennom cestovaní do práce.

Aj Trnavský samosprávny kraj sa snaží plne podporiť svojich zamestnancov v dochádzaní do práce touto formou, k dispozícii je priestranná uzamykateľná garáž na odkladanie bicyklov a taktiež sprchy.

Do tohtoročnej kampane sa zaregistrovali tri štvorčlenné tímy s týmito výslednými najazdenými kilometrami:

  1. Tím Rolling whells – 634 km
  2. Prengo tím – 360,3 km
  3. Vetrolámači – 163,47 km

Počas mesiaca máj 3 tímy najazdili spoločne 1 157,77 km, čím ušetrili viac ako 300kg CO2.Aj napriek tomu, že sa do súťaže zapojili len tri tímy, do práce na bicykli dochádzajú aj mnohí iní, ktorí sa do kampane nezaregistrovali.

Víťazom z tímov z Trnavského samosprávneho kraja sa stal Tím Rolling whells. Prvý najlepší z tímu Ľubomír Astaloš, ktorý v priebehu mája pri počte 18 jázd najazdil až 324 km, do práce pritom dochádzal denne 18 km z mesta Sereď. Druhá najlepšia z tímu Emília Krajcová, ktorá pri počte 28 jázd najazdila až 210 km. Do práce dochádzala z obce Zeleneč, čo predstavuje denne 7,5 km. Gratulujeme celému tímu!

Radi by sme sa taktiež pochválili aj úspechom dvojčlenného tímu s názvom Správa ciest TTSK, ktorý patrí do organizácie v zriaďovateľskej pôsobnosti člena Správa a údržba ciest TTSK, v ktorej sa jeden z členov tímu Juraj Masár umiestnil v poradí z celkového počtu 8532 účastníkov na neuveriteľnom 2. mieste s 37 jazdami, 1739 najazdenými kilometrami a s 434,75 ušetreným kilogramami CO2! Juraj pritom do práce dochádzal denne z Vlčkoviec až do Dunajskej Stredy, čo predstavuje 47 km na jednu jazdu. Spolu v tíme s ním bola aj Terézia Kuchárová s 41 jazdami a 98,4 najazdenými kilometrami.

Juraj má 34 rokov, je ekologicky zameraný a cyklistike sa vášnivo venuje len 3 roky. Podľa jeho slov do práce jazdí celoročne s výnimkou snehu a dažďa a cesta mu trvá len o pol hodinu viac ako na aute. Uzamykateľný priestor pre bicykle majú priamo v areáli a sprchy taktiež. Za rok najazdí na bicykli neuveriteľných 18 000 km!

Na bicykel si rád vybehnem aj cez víkend a obmením trasu. Mám rád jazdu do kopcov a za deň tak urobím 100 km. Povedal Juraj Masár, zamestnanec Správy a údržby ciest Trnavského samosprávneho kraja. 

Ani po skončení kampane neodložíme bicykle, ale budeme aj naďalej dochádzať do práce na bicykli a mnohých našich kolegov sme inšpirovali. Povedal Ing.Štefan Kotrus regionálny cyklokordinátor Trnavského samosprávneho kraja

Kampane na podporu cyklistickej dopravy prebiehali vo viacerých mestách. Počas nich sa zistilo, že keď určitá časť obyvateľov začala častejšie používať bicykel, pribudlo na uliciach viac voľného miesta, a v konečnom dôsledku to ocenili všetci užívatelia verejného priestoru, vrátane motoristov.

„Rozvoj cyklistickej dopravy nie je sám o sebe cieľom, ale vysoko efektívnym prostriedkom k dosiahnutiu mesta príjemnejšieho pre život.”

Stratégia rozvoja cyklistickej dopravy mesta Kodaň

Zdroj: www.dopracenabicykli.sk

Shape
Shape